1-2. Marknad och Info/Admin

Administration och information

Genom en bra hantering av information få upp intresset för Stockholmsbowlingen bland befintliga och potentiella medlemmar. Vi ska främst synas via IdrottOnline (Hemsidan) och Facebook. Dessutom ska det alltid finnas information tillgänglig i våra bowlinghallar via scoringbilder och annan information.

Aktiviteter:

  • ha en aktuell hemsida som uppdateras, förnyas efter behov
  • skicka ut nyhetsbrev till våra medlemmar en gång per månad under säsong
  • alltid länka ut artiklar, inslag, information från hemsidan till vår Facebooksida
  • minst en gång per månad skicka ut en scoringbild till hallarna med information
  • uppdatera de mediakontakter som finns
  • utvärdera de frågor som sköts av kansli respektive styrelse
  • effektivisera arbetet
  • skapa kommittéer med minst 4 st personer inom varje område
  • varje styrelsemedlem och kommittéansvarig ska förstå och känna ansvar för ekonomi och budget

Mål:

-       våra medlemmar ska ha vår hemsida som primär informationskälla när de söker information om Stockholmsbowlingen

-       vi ska nå ut till flera med information om vår verksamhet              

-       vi ska ha en bättre och tätare dialog med våra bowlare genom olika forum och våra kommittéer

 

Marknadskommittén

"Hela-vägen-stategin”, det vill säga att ta individen oavsett ålder från nöjesbowling, via Prova på-kvällar, nybörjarkurser, fortsättningskurser, husligor till licens och spel i klubb och liga. Här har vi bland annat en påbörjad marknadsundersökning som vi kommer att följa upp.

Aktiviteter:

  • Vidareutveckla och utöka konceptet Bowlingambassadörer
  • Stötta ett gemensamt större utskick till beslutad målgrupp
  • Uppmuntra och stödja hallarna att hålla nybörjarkurser och prova-på
  • Med den nya hemsidan "borjabowla.se" ska vi engagera och locka nya bowlare till vår organisation och sport.
  • Bowlingmattan

Mål:

-       Behålla antalet licenser under 2021-2022, för att öka under 2022-2023

Mätpunkter:

-       Antal nya licenser

-       Antal genomförda "uppvisningsaktiviteter" med bowlingmattan

-       Antalet publicerade aktiviteter på Börjabowla.se

Senast uppdaterad: 23-01-19

Social media

https://www.instagram.com/bowlingstockholm?utm_source=ig_web_button_share_sheet&igsh=ZDNlZDc0MzIxNw==