Världens bästa slutspel

09 MAJ 2018 13:47
Årets häftigaste bowlinghelg, SM-slutspelet, kommer avgöras i Baltiska Bowlinghallen i Malmö mellan den 11e och 13e maj 2018.
  • Skapad: 09 MAJ 2018 13:47

”Det är det man tänker på hela året. Det är målet under hela säsongen, att ta sig till slutspelet. Det är den roligaste helgen på hela året”. Så säger Europacupvinnaren från 2016: Cajsa Wegner om SM-slutspelet i bowling för 8-mannalag. I år avgörs det i Baltiska Bowlinghallen i Malmö den 11 - 13 maj.

De fyra bäst placerade dam- respektive herrlagen har kvalificerat sig från Elitserien till slutspelet. Seriesegrarna har fått välja motståndare till sin semifinal, mellan de lag som placerat sig 3a och 4a. Semifinaler och finaler spelas i bäst av tre matcher och herrarna och damerna spelar samtidigt.

Framför en skrikande, sjungande, trummande folkfest kommer några av världens bästa bowlare tävla om Aminoffs pokal och rätten att kalla sig själva Svenska Mästare! Detta är årets häftigaste bowlinghelg som spelare från Sydafrika, Danmark, Finland, Irland och England kommer till Sverige för att uppleva.

Deltagande lag är:
Team Pergamon, Partille
BK Jösse, Arvika
Team Clan, Nässjö
IS Göta, Helsingborg

Spader Dam, Helsingborg
BK Högland, Nässjö
Team X-Calibur, Partille
B-K Eva, Stockholm

Tidsschema och länk till Livestream finns på: https://www.swebowl.se/tavlingar/svenskamasterskap/8-MannaSM-slutspel2018/
Där publiceras också under veckan artiklar som presenterar alla deltagande lag.

Rapportering från alla matcher kommer att finnas på www.Swebowl.se där Svenska Bowlingförbundet dessutom har fotograf om bilder till media önskas.